آیکون تکنو تهویه

آشنایی با انواع پکیج دیواری

آشنایی با انواع پکیج

    به تعمیرات پکیج دیواری

تکنوتهویه خوش آمدید 

 پکیج دیواری چیست

https://technotahvieh.com/wp-content/uploads/2022/04/mceu_48726685511667121195731.jpg 

انواع پکیج ها براساس نصب به دو دسته تقسیم می­‌شوند، که می­‌توان آنها را به صورت دیواری و یا زمینی نصب کرد.

 ●پکیج دیواری

●پکیج زمینی

●پکیج ایستاده

 ۱- پکیج دیواری

⬅️پکیج دیواری را به دلیل اندازه کوچک و شکل ظاهری زیباتر اغلب در آشپزخانه نصب می­‌کنند و به همین دلیل پکیچ دیواری طرفداران بیشتری دارد.

پکیج دیواری به دلیل نداشتن منبع ذخیره آب گرم امکان گرم کردن سیستم گرمایشی و تامین آب گرم مصرفی را به طور هم‌زمان ندارد و در طراحی سیستم، اولویت گرمایش با گرم کردن آب گرم مصرفی است. بعد از باز شدن شیر آب گرم مصرفی تمام قدرت صرف گرم کردن آب گرم مصرفی می‌شود و اگر شیر آب گرم مصرفی به طور طولانی باز بماند، رادیاتورها سرد می­‌شود.

. انواع پکیج­‌های دیواری مجهز به سیستم دودکش هستند. در این سیستم‌­ها، دود ناشی از احتراق، یا از طریق دود کش معمولی و یا از طریق فن پکیج، به سمت بیرون هدایت می­‌شود. دودکش پکیج دیواری، از نوع دو جداره است که یکی برای خروج دود و دیگری برای مکش اکسیژن برای احتراق مورد استفاده قرار می­‌گیرد.

              پکیج زمینی 

از دیگر انواع پکیج می­توان به پکیچ زمینی اشاره کرد. پکیج زمینی بیشتر در ساختمان­‌هایی با متراژ بالا نصب می‌­شود. چرا که پکیج زمینی در سایزهای مختلف و توان حرارتی مختلفی ساخته و عرضه می­شوند که به دلیل اشغال فضای آشپزخانه در آپارتمان از پکیج­‌های زمینی استفاده نمی­‌شود. علاوه بر این توان بالای این دستگاه‌­ها مناسب برای واحدهای آپارتمانی و واحدهای ویلایی کوچک نیست.

.پکیج ­های زمینی در انواع چگالشی، مبدلی و مخزنی با توجه به محلی که قرار است در آن نصب شوند، انتخاب می‌ شوند. از معایب پکیج زمینی تولید سر و صدای زیاد است که به همین علت آن را در داخل واحدهای آپارتمان و یا تراس نصب نمی­کنند. این نوع پکیج­ ها از مشعل به عنوان منبع حرارتی استفاده می­کنند و شیرپرکن آنها به صورت دستی است. دودکشی که برای این پکیج ها استفاده می­شود، دارای قطر ۱۵ سانتی متر است و از نصب دودکش افقی با زانوهای اضافی اجتناب می­کنند.

              پکیج ایستاده 

یکی دیگر از انواع پکیج، پکیج زمینی ایستاده است. این نوع پکیج برای ساختمان­‌های بزرگ، ویلایی و دوبلکس و دو طبقه بسیار مناسب بوده و می­توان گفت که پکیج زمینی ایستاده ترکیبی از دو پکیج دیواری و زمینی است. از مشخصات این دستگاه می‌توان به توان حرارتی بالا و با دو خروجی جداگانه برای دو سیستم گرمایش و قابلیت تفکیک دما‌ی مدار، اشاره کرد. 

آشنایی با انواع پکیج دیواری

 

مشکلات رایج درپکیج دیواری نام ببرید

مشکلات بعضی از پکیج ها متداول هستند و یک تعمیرکار حرفه‌ای به راحتی آن را تعمیر می‌کند  برای عیب یابی این مشکلات ساده باشد پکیج جدید مدرن کد و ارورها و خطاها دیجیتالی  را نمایش می دهد که دقیقا عیب دستگاه را بفهمیم و بدانیم چه چیزی باعث خرابی دستگاه شده است  

چرا آب گرم است اما سیستم گرمایش گرم نیست 

پکیج دیواری وظیفه گرمایش مرکزی و گرم کردن آب خانگی را دارد،اگر شیر آلات خود آب گرم دارید اما گرمایش مرکزی خانه کار نمیکند یعنی اینکه مشکلی در دستگاه پکیج شما به وجود آمده است،اول باید چک کنید که ترموستات دستگاه سالم باشد وبعد بررسی کنید که افت فشار پکیج کم است یا خیراست

اگر فشار پکیج کم باشد گرمایش مرکزی از کار می افتد که باید با تعمیرکار متخصص تکنو تهویه تماس بگیرید تا  تعمیرکار مربوطه به برند دستگاه پکیج دیواری شما را برای حل مشکل به محل مورد نظر اعزام کنند 

نشتی و چکه کردن پکیج دیواری 

نشتی پکیج نشانه خوبی نمی‌باشد و بستگی دارد علت نشتی چی باشد و منشا نشت آب آن کجاست. قبل از هر چیزی اول منبع آب را ببنیدم و گرمایش مرکزی را خاموش کنیم. و با یک تعمیرکار متخصص تماس بگیرید تا بررسی لازم انجام دهد و نشتی پکیج را درست کند.

چرا پکیج دیواری روشن نمی شود 

روشن نشدن پکیج می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که باید مورد بررسی قرار گیرد. اولین موردی که باید بررسی شود کم بودن میزان آب داخل مدار گرمایش است که احتمال دارد یا به علت نشتی در و یا ایراد در منبع انبساط پکیج باشد.

 

بنابراین در صورت خاموش شدن پکیج اولین موردی که باید چک شود حداقل فشار دستگاه است که در صورت کت بودن آن دستگاه روشن نمی شود. ولی اگر دستگاه خاموش و روشن می شود باید موارد دیگر بررسی گردد.

علت بعدی ممکن است بخاطر گرفتگی مدار گرمایش باشد که در این صورت جریان آب در مدار با اختلال همراه است و باعث می شود پمپ پکیج هوا را به داخل بکشد که این اختلال باعث می شود تا برد پکیج فرمان خاموش شدن به دستگاه بدهد.

با توجه به توضیحات بالا که در عملیات گردش آب در مدار باعث خاموش و روشن شدن پکیج می شود. قطعا یکی از مواردی که وقفه ایجاد می کند وجود انسداد در مسیر گردش آب است. ممکن است یکی از دلایل بروز این مشکل وجود رسوب است که باید به دقت بررسی و رفع گردد.

چرا پکیج دیواری گرمای خوبی ندارد؟

یکی از دلایل گرم نشدن آب پکیج ممکن است بخاطر خرابی فلوسوییچ آن باشد. زمانی که شیر آب گرم را باز می کنید نشانگر پکیج شروع به چشمک زدن می کند و اگر گرم نشدن آب به علت خرابی فلوسوییچ باشد این نشانگر دیگر عمل نمی کند.

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است باعث گرم نشدن آب پکیج شود خراب شدن سنسور دما پکیج است. زمانی که آب گرم باز می شود فلوسوییچ باز شدن آب را تشخیص می دهد و پکیج روشن می شود. درصورتی که دمای آب کمتر از میزان تنظیم شده برد باشد پکیج روشن می شود. که در صورت خراب بودن سنسور دما دمای آب برای پکیج قابل تشخیص نخواهد بود و پکیح روشن نمی شود.

گاهی نیز ممکن است گرم نشدن آب پکیج به علت خراب شدن سیستم احتراف آن باشد. که در صورت بروز این مشکل حتما نیاز به حضور کارشناس برای رفع مشکل دارید شرکت فنی تخصصی تکنوتهویه در خدمت شماست 

آشنایی با انواع پکیج دیواری

چرا دمای آب گرم پکیج دیواری پایین است؟

دمای پایین آب پکیج ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. یکی از دلایل آن ممکن است بخاطر خرابی فلوسوئیچ باشد که در این صورت دمای آب به درستی برای برد ارسال نمی شود و ارتفاع شعله پکیج کاهش می یابد.

علت بعدی ممکن است بخاطر نوسانات فشار آب باشد که باعث می شود پکیج به درستی کار نکند.ویااحتمال خرابی سنسور دما است که در صورت خرابی دمای آب را به درستی تشخیص نداده و باعث نوسانات دمای آب گرم می شود.

دلیل بعدی  رسوب گرفتن مبدل های دستگاه است که باعث می شود تا دمای آب حد تنظیم شده نرسد و در این صورت باید مبدل باز شود و با اسید شویی رسوب های آن گرفته شود.

تکنوتهویه تمام مراحل سرویس واسیدشویی پکیج دیواری شما را با بهترین مواد انجام می‌دهد تمام خدمات تکنوتهویه دارای شش ماه گارانتی معتبر از شرکت تکنو می باشد 

چرا پکیج دیواری صدای زیاد ی دارد؟

گاهی اوقات ممکن است پکیج، صدای زیادی تولید کند. علت آن، عدم تنظیم شیر برقی گاز دستگاه، رسوب گرفتن مدار و مبدل های حرارتی، خرابی پمپ آب و یا مشکل سنسورهای حرارتی است. برای رفع این عیب، باید مبدل، هواگیری شود. مدار و مبدل حرارتی رسوب زدایی شده و یک فیلتر مناسب در مسیر برگشت آب گرمایش پکیج قرار داده شود. حتی الامکان، شیر برقی گاز دستگاه، تنظیم گردد. در صورتی که مبدل، تغییر شکل داده باشد، حتماً باید نسبت به تعویض آن اقدام نمود.

در زمان سرویس پکیج ممکن است برخی موارد زنگ زدگی و یا پوسیدگی جزئی روی لوله دود کش فلزی مشاهده می شود. علت این پدیده، عدم خروج کامل دود از دود کش است. برای رفع این عیب، لوله دودکش باید از لحاظ قطر و طول مناسب و عدم مسدود بودن مسیر عبور دود، به دقت بررسی شود.ممکن است در هنگام استفاده از پکیج، گرمایش آب نوسان داشته باشد و یا اصلاً کار نکند.

موارد مهم در تعمیرات پکیج دیواری 

از نکته های مهم در تعمیر پکیج های دیواری استفاده از نیروی حرفه ای در تعمیرات می باشد. این کار باعث می گردد که بتوانید در زمانی کوتاه مشکلات پکیج را برطرف نمایید. متخصصان مورد اعتماد  شرکت تکنو تهویه قطعات مشکل دار را با قطعه های اورجینال عوض خواهند کرد و نگرانی مشتری بابت استفاده از جنس های تقلبی برطرف خواهد شد.تمام قطعات تعویض شده دارای شش ماه گارانتی معتبر از شرکت تکنو تهویه می‌باشد 

تعمیرات تخصصی انواع پکیج دیواری تکنوتهویه 

 

          نمایندگی شمال تهران

۰۲۱۸۸۱۷۵۲۷۱

          نمایندگی مرکز تهران

۰۲۱۸۸۱۷۵۲۷۶

            نمایندگی غرب تهران

۰۲۱۴۴۷۲۴۸۷۳

           کارشناس و مشاوره 

۰۹۱۲۹۶۴۳۶۶۱

 

هزینه تعمیرات در پکیج دیواری چقدر است

 هزینه تعمیرات پکیج دیواری به عوامل مختلفی از جمله علت خرابی دستگاه، نیاز به تعویض یا تعمیر قطعات و… بستگی دارد و بعد از عیب یابی و بررسی دستگاه توسط متخصص به شما اعلام خواهد شد. تمامی هزینه های دریافتی از شما منصفانه و تحت نظارت این مجموعه می باشد و پس از پایان کاربا فاکتور ومهر شرکت تکنوتهویه هزینه از شما دریافت خواهد شد

آشنایی با انواع پکیج دیواری

اسیدشویی پکیج دیواری 

سالانه قبل از کارکردن پکیج دیواری باید توسط تعمیرکار اسید شویی شود،تا برخی از مشکلات پکیج حل شود.در صورت بی توجهی به اسید شویی به پکیج دیواری به برخی از قسمت های پکیج صدمه  وارد می‌شود، وباید هزینه زیادی بابت آن پرداخت کنید تا پکیچ دیواری دوباره به روند عادی کارکرد برکردد.

 اجزای پکیج دیواری 

🌻شیر پرکن
🌻مبدل که شامل دو مبدله و تک مبدله می شود.
🌻پمپ سیرکولاتور
🌻سنسور NTC ( R و S)
🌻ترموستات حد یا Klixon
🌻شیر اطمینان یا Safety Valve
🌻منبع انبساط (بسته و باز)
🌻کلید کنترل حداقل فشار آب یا Water Pressure Switch
🌻سیستم Bypass
🌻فلوسوییچ
🌻فلومتر
🌻شیرسه راهه موتوری
🌻محفظه احتراق
🌻ترموستات ایمنی دودکش ( در محفظه احتراق باز)
🌻فن
🌻کلید کنترل فشار دود
🌻مشعل
🌻الکترودهای جرقه زن ومیله یونیزاسیون

تعمیر کار حرفه ای تکنو تهویه در تهران

تیم حرفه ای تکنو تهویه جدید ترین و بروزترین آموزش ها را گذرانده اند و دارای مدرک فنی حرفه ای هستند. برای تیم ما رضایت  مشتری در الویت قرار دارد.به همین علت   تیم متخصص ما برای تعمیرات از اصلی ترین و  اورجینال ترین قطعه ها استفاده می‌کند.شرکت تکنوتهویه تابحال توانسته رضایت مشتریان زیادی را بدست آورد. تمام خدمات ما دارای گارانتی و فاکتور اصلی شرکت می‌باشد 

آشنایی با انواع پکیج دیواری

چطور بفهمیم پکیج دیواری به رسوب زدایی نیاز دارد؟

چنانچه با یکی از موارد زیر برخورد کردید باید برای رسوب زدایی پکیج دیواری با تعمیرکار تماس بگیرید. که ما تکنوتهویه را به شما معرفی خواهیم کرد

فشار آب گرم وشیر آشپزخانه خیلی کم باشد 

پکیج دیواری گرمای زیادی نداشته باشد 

پکیج دیواری زمان روشن شدن صدای تق تق می‌دهد 

رادیاتورها  پکیج دیواری گرم نمی‌شود 

کد خطا ویا ارور پکیج دیواری 

زمانی که دستگاه پکیج دیواری شما دچار خرابی می شود. دستگاه این مشکل را با یک خطا بر روی صفحه نمایشگر به شما اعلام می‌کند. که البته هر دستگاه پکیج دیواری ویا هر برندی کد خطا ویا ارور متفاوتی دارد

آشنایی با انواع پکیج دیواریآشنایی با انواع پکیج دیواری

تعمیر و سرویس چه برندهای از پکیج دیواری در شرکت تکنو تهویه انجام می‌شود؟


شرکت تکنو تهویه تمام مدل برندها ایرانی و خارجی پکیچ دیواری را تعمیر وسرویس می‌نماید 

برندهای :: بوتان .ایران رادیاتور. ال‌جی.لورچ.تاچی.ایساتیس. اریستون. جنرال.گلدیران.بوش…..

شرکت تکنو تهویه برای هر برندی تعمیرکار جداگانه خودش را را در اختیار شما عزیزان می‌گذارد. پس با اطمینان کامل تعمیرات و سرویس دستگاه پکیج دیواری خود را به ما بسپارید 

آشنایی با انواع پکیج دیواری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *